c S

V veljavi pravilnik s podrobnostmi za uvedbo davčnih blagajn

17.08.2015 07:37 Ljubljana, 15. avgusta (STA) - Z današnjim dnem je začel veljati pravilnik o izvajanju zakona o davčnem potrjevanju računov, ki je podlaga za uvedbo davčnih blagajn 2. januarja prihodnje leto. Pravilnik, objavljen v petkovem uradnem listu, določa podrobnosti uvedbe davčnih blagajn.

Zakon o davčnem potrjevanju računov, od katerega si vlada obeta omejitev sive ekonomije, je v veljavi od avgusta, uporabljati pa se bo začel 2. januarja 2016. Da bi zavezancem omogočili lažji prehod na novi način izdajanja računov, bo sistem poskusno stekel že 1. decembra.

Po novem bodo morale biti blagajne zavezancev prek spleta povezane s centralnim informacijskim sistemom Finančne uprave RS (Furs). Pred izdajo računa, plačanega z gotovino, pri čemer za gotovino ne veljajo le bankovci in kovanci, ampak tudi bančne kartice, bo moral zavezanec izvesti postopek potrjevanja računa.

V zakonu so predvidene tudi rešitve za primer, da se elektronska naprava zavezanca ne more povezati s centralnim informacijskim sistemom Fursa, kot tudi za primere, ko zavezanec posluje na območjih, kjer ni omogočena povezava na internet oziroma GPRS.

Določene pa so tudi obveznosti za kupce. Ti bodo morali namreč račun obvezno prevzeti in ga zadržati neposredno po odhodu iz poslovnega prostora. Na to dolžnost bodo kupce opozarjale tudi obvestila zelene barve, ki bodo morala biti izobešena v poslovnem prostoru na vidnem mestu.

Nekaj blažje so določbe za male zavezance, ki izdajajo le manjše število računov. Tem bo namreč Furs omogočil izdajanje računov s pomočjo aplikacije na portalu eDavki. Na voljo bodo imeli tudi prehodno obdobje, v katerem bodo lahko račune še vedno izdajali iz vezane knjige računov.