Državna sekretarka na ministrstvu za finance Mateja Vraničar je pojasnila, da je nov zakon o ugotavljanju katastrskega dohodka začel veljati že konec februarja 2011, uporabljati pa bi se moral začeti s 1. julijem 2011. Vendar pa zaradi omejevanja proračunskih sredstev v preteklih letih teh nalog ni bilo mogoče pravočasno izvesti, zato se je rok za uveljavitev nove metode zamaknil na 30. junij letos.
Zaradi velikih sprememb, ki jih je prinesla nova metodologija, pa ta tudi letos ne bi mogla biti uporabljena v prvotni obliki, zato je bilo treba pripraviti prehodne rešitve. "Izračuni so namreč pokazali, da bi se višina ugotovljenega katastrskega dohodka za kmetijska zemljišča občutno povečala. Stara metodologija ugotavljanja katastrskega dohodka pa ne kaže realne slike," je poudarila Vraničarjeva. Omenjena novela zakona mora biti v DZ potrjena do 29. junija, zato ga je vlada v državni zbor poslala po nujnem postopku.
Predlog zakona med drugim ureja prehodno rešitev za določitev katastrskega dohodka in pavšalne ocene dohodka na panj v letu 2013, podaljšuje rok za usklajevanje kalkulacij in novih lestvic katastrskega dohodka in pavšalne ocene dohodka na panj v letu 2013 za dva meseca. Omogoča tudi seznanitev kmetov z novimi ocenami katastrskega dohodka za leto vnaprej, tako da zamika začetek upoštevanja novih izračunov katastrskega dohodka v polnih zneskih v leto po letu ugotavljanja.
Poslanci so sicer največ časa namenili predlogu SDS in NSi, da morajo biti davčni zavezanci pisno obveščeni o obveznostih, ki so jih zavezani plačani. Jožef Horvat (NSi) je poudaril, da kmetje nimajo časa in nekateri morda tudi ne znanja, da bi te podatke sami preverili na spletni strani Geodetske uprave RS. Katastrski dohodek bo sicer po njegovem mnenju predvsem dodatno obremenil kmete.
Predlogu o obveznem informiranju o katastrskem dohodku je nasprotoval Matjaž Han (SD), ki je menil, da bi to le povečalo administrativne stroške. Z njim se je strinjala tudi Katarina Hočevar (DL), ki je dejala, da bodo omenjeni podatki dostopni na spletni strani, s čimer bosta zagotovljeni transparentnost in obveščenost. Dodatno obveščanje po pošti bi po njenem mnenju le povečalo birokracijo in stroške.
Nepovezani poslanec Ivan Vogrin je opozoril, da so predlagane rešitve po njegovem mnenju neustrezne, podvomil pa je tudi ustavnost sprememb. Vladi je zato predlagal, da bi v zakon enostavno prepisala rešitve, s katerimi je to vprašanje urejeno v Avstriji in Nemčiji, saj gre po njegovem mnenju pri tem za primer dobre prakse.
Predlog novele zakona sicer uvaja tudi prehodno rešitev za določitev katastrskega dohodka za letos, in sicer na način, da ta ne bo za več kot 10 odstotkov višji od katastrskega dohodka za leto 2012.
Andrej Vizjak (SDS) pa je podvomil v pravilnost izračunov in poudaril, da je osnova vseh zakonov, predvsem davčnih, načelo predvidljivosti. Predlagane spremembe po njegovem mnenju med kmete vnašajo predvsem nepredvidljivost in dvome, saj ne vedo, koliko bodo morali plačati. Vraničarjeva je ob tem ponovila, da je potreben postopen prehod na novo metodologijo, ki je bila po njenem mnenju povsem nerealna.