Na Finančni upravi RS (Furs) ocenjujejo, da bo moralo davčne blagajne uporabljati približno 70.000 zavezancev. A trenutno je takšnih le 7000.
Davčne blagajne je mogoče poskusno uporabljati od začetka decembra, za vse pa bodo obvezne od 2. januarja. V naslednjih sedmih delovnih dneh bo moralo skoraj 90 odstotkov zavezancev pridobiti vse potrebno za uporabo davčne blagajne, so opozorili na Fursu.
Med drugim bodo potrebovali namensko digitalno potrdilo, saj bodo le na takšen način lahko v informacijski sistem Fursa posredovali podatke o poslovnih prostorih in podatke o izdanih računih.
Namensko digitalno potrdilo je nova vrsta digitalnega potrdila, ki se ga bo uporabljalo samo za izmenjavo podatkov o računih in poslovnih prostorih zavezanca. Vsebuje davčno številko in ime zavezanca, namen uporabe ter zaporedno številko. Zavezanci ga prejmejo brezplačno, velja pa pet let.
Namensko digitalno potrdilo je vezano na zavezanca, ki pa ima lahko tudi več takšnih potrdil. Doslej si jih je uredilo 26.000 zavezancev oz. dobra tretjina.
Namensko digitalno potrdilo je mogoče pridobiti in tudi preklicati le elektronsko prek Fursovega sistema eDavki. Če tega portala ne uporabljajo, lahko za pridobitev in preklic namenskega digitalnega potrdila pooblastijo drugo osebo, morda računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne. A to naj storijo čim prej, svetujejo na Fursu.