Kot je danes na srečanju z novinarji v Bruslju poudarila evropska komisarka za promet Violeta Bulc, je letalski sektor v EU eden od najbolj propulzivnih. Junckerjeva komisija ga je uvrstila med svoje prioritete in Bulčeva je decembra predstavila prvo evropsko letalsko strategijo.
Gre za celovit dokument, komisarka pa je danes med izzivi, ki se jih loteva, opozorila na zmanjševanje izpustov ogljikovega dioksida. Letalstvo prispeva pet odstotkov globalnih izpustov CO2, od tega pa kar tretjina odpade na evropske letalske izpuste.
Evropska komisija si prizadeva za širši dogovor o zmanjšanju emisij in Bulčeva je izrazila zadovoljstvo, ker je v zvezi s tem na nedavnih pogovorih v Singapurju dobila pozitiven odgovor držav članic Aseana. Ta konec tedna bo komisarka pogovore nadaljevala v Montrealu na srečanju organizacije ZN za civilno letalstvo.
Bulčeva je izrazila upanje, da bo dogovor o zmanjšanju izpustov dosežen letos jeseni. Rešitve vidi v boljšem upravljanju zračnega prostora in letališč, alternativnih virih energije, predvsem pa v novih tehnologijah za letala, pri razvoju katerih je pripravljena sodelovati tudi EU. Brez slednjih po njenem prepričanju ne bo do odločilnega preboja pri zmanjšanja emisij v letalstvu.
Zaradi vztrajne rasti letalskega prometa se evropski letalski sektor sooča tudi s pomanjkanjem kapacitet in preobremenjenostjo nekaterih letališč. Med rešitvami za to težavo v Bruslju vidijo tudi boljšo uporabo regionalnih letališč in regionalno povezovanje.
Kot poudarjajo, je potrebna učinkovitejša mreža in razpršitev pritiska z glavnih vozlišč na druga letališča. Tako bi morda lahko pomagali tudi nekaterim manjšim letališčem, ki trenutno životarijo.
Pri Evropski komisiji pripravljajo kazalnik povezljivosti, s pomočjo katerega bodo ugotovili, kje se srečujejo s tovrstnimi težavami, nato pa skušali poiskati rešitve, kako najbolje izkoristiti predvsem regionalna letališča.
Na novinarsko vprašanje, ali v Evropski komisiji vidijo rešitev za letališča in letalske družbe v težavah tudi v njihovi privatizaciji, je Bulčeva odgovorila, da je odločitev o morebitni privatizaciji v rokah držav članic. Po njenem mnenju pa je k uspehom evropskega letalskega sektorja v minulih letih zagotovo prispevala tudi privatizacija.