Na konferenci je o svojih izzivih pri prevzemu družinskega podjetja spregovoril 24-letni Nizozemec Lodewijk Tax, čigar oče je eden od treh večinskih lastnikov podjetja Rijk Zwaan, ki se ukvarja z vzgojo, gojenjem in prodajo zelenjavnih semen. Tax je pojasnil, da sicer v družinsko podjetje še ni vpleten, saj si želi verodostojnost najprej pridobiti z zunanjimi izkušnjami, ki jih namerava prenesti v družinski posel.
Dodal je, da ga delo v podjetju s 3000 zaposlenimi sprva ni zanimalo, premislil pa si je, ko se je dojel sam vpliv podjetja na svetovni ravni. Rijk Zwaan namreč po njegovih besedah izvaža v več kot 100 svetovnih držav in je eno od devetih podjetij, ki obvladujejo 95 odstotkov trga. Ena od težav, s katero se po njegovih besedah soočajo mlajše generacije, je po besedah Taxa tudi pritisk, kako stopiti iz sence staršev.
Drugačne izkušnje pa imata Štefan in Nuša Pavlinjek iz podjetja Roto. Oče in hči sta pojasnila, da gre za že tretjo generacijo, ki vodi podjetje, družina pa je bila v posel vedno vpletena. Roto iz Murske Sobote je sicer preteklo sredo na svetovnem srečanju družinskega podjetništva v Monaku, ki ga organizira mednarodno podjetje Ernst & Young, kot prvo podjetje iz Slovenije dobilo nagrado odličnosti za družinsko podjetje, nagrado pa so podelili danes.
Pavlinjkova uspeh pripisuje prav družinski tradiciji. Kot je pojasnila, imajo obrt že 67 let. Nagrado jim je po besedah podjetnice prineslo tudi dejstvo, da so globalno usmerjeni. Njen oče medtem nagrado dojema tudi kot priznanje 42-letnemu delu v podjetju, uspeh pa je ob številnih propadih družinskih podjetij še toliko večji, je dejal.
Na današnji konferenci so predstavili še ugotovitve globalne raziskave o izzivih družinskih naslednikov. Mnenja so pridobili na 750 fakultetah, upoštevali pa so 34.113 veljavnih obrazcev študentov, katerih predniki imajo družinska podjetja. Rezultati kažejo, da namerava le 3,5 odstotka študentov takoj po študiju prevzeti družinsko podjetje. Takšnih, ki imajo namen podjetje prevzeti pet let po koncu študija, pa je 4,9 odstotka.
Odstotek študentov, ki nameravajo sprejeti nasledstvo podjetja, se razlikuje tudi po državah. Največji odstotek študentov, ki imajo namen prevzeti podjetje pet let po koncu študija, je v Mehiki, in sicer 11,5 odstotka, v Belgiji je takih 8,9 odstotka, v Sloveniji 8,5 odstotka in na Japonskem 8,1 odstotka. Najmanj takšnih študentov je v ZDA, kjer jih je le 1,2 odstotka.
Današnjo, že četrto konferenco o družinskem podjetništvu, je organizirala akademija Finance.