Ukrep testiranja na prisotnost SARS-CoV-2 pri delodajalcih lahko uvrstimo med ukrepe zagotavljanja varnosti in zdravja pri delu. S tega vidika pojasnjujemo, da Zakon o varnosti in zdravju pri delu (Ur. l. RS, sˇt. 43/11, ZVZD-1), dolocˇa temeljno odgovornost delodajalca za varnost in zdravje delavcev. Delodajalci sprejemajo ukrepe za zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu na podlagi ocene tveganja. V primeru spremenjenih okolisˇcˇin, ki vplivajo na sprejeto oceno tveganja, med katere sodi tudi nevarnost za okuzˇbo z virusom SARS-CoV-2, ki povzrocˇa COVID-19, delodajalci opravijo revizijo ocene tveganja in sprejmejo ustrezne ukrepe. Pri sprejemanju revidirane ocene tveganja delodajalci sposˇtujejo prepisane postopke, ki vkljucˇuje posvetovanje z delavci oziroma njihovimi predstavniki in objavo nove ocene tveganja.
V dolocˇenih dejavnostih in delovnih procesih je s predpisi za obvladovanje epidemije predviden posebni presejalni programa za zgodnje odkrivanje okuzˇb z virusom SARS-CoV-2 in testiranje posameznih skupin delavcev oziroma testiranje v posebej opredeljenih situacijah.
Delodajalci, ki jih neposredno ne zavezujejo interventni predpisi lahko v kolikor je to primerno, strokovno utemeljeno in v vnaprej opredeljenih primerih, v oceni tveganja predvidijo tudi testiranje delavcev na prisotnost virusa. Potrebo po izvajanju in ustrezen nacˇin izvajanja testiranja delodajalec ugotovi in sprejme v sodelovanju z izvajalcem medicine dela in strokovnim delavcem za varnost pri delu, tako da je testiranje izvedeno na strokovno sprejemljiv nacˇin in s strani usposobljenega zdravstvenega osebja.
V zvezi z vprasˇanji o cepljenju in dolzˇnostmi delodajalcev po Pravilniku o varovanju delavcev pred tveganji zaradi izpostavljenosti biolosˇkim dejavnikom pri delu (Uradni list RS, sˇt. 4/02, 39/05, 43/11 – ZVZD-1 in 168/20) pojasnjujemo, da le ta ureja dejavnosti, ki vkljucˇujejo uporabo biolosˇkega dejavnika oziroma ko zaradi dejavnosti obstaja tveganje, da delavec pride v stik z biolosˇkim dejavnikom. Splosˇno cepljenje v primeru epidemije, kot je tudi epidemija virusa SARS-CoV-2, pa ima podlago v predpisih, ki urejajo nalezljive bolezni, ki ogrozˇajo zdravje prebivalcev Republike Slovenije ter ukrepe za njihovo preprecˇevanje in obvladovanje ter v interventni zakonodaji v cˇasu epidemije.